De vuilnisophaaldienst… - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu De vuilnisophaaldienst… - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu

De vuilnisophaaldienst…

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

20 April 2018 | Oeganda, Wairaka

Al mijn afval gaat in een emmer met een deksel erop. Die deksel wil ik er echt goed op hebben. Met 26 graden en veel groenafval, die geur wil je niet in je keuken hebben.
Tja, na een aantal dagen in Oeganda was de emmer echt vol en moest het geleegd worden. Welke dag zet je de emmer bij de poort?
Zo werkt het dus niet, hier in Oeganda.
Je leegt je emmer in ‘the pit’. Een gat in de grond waar al meer afval in ligt. Heb je afval dat direct weg moet, dan neem je je lucifers mee.
Je steekt direct je afval in de fik. Nu houd ik niet van vuur maken. En als ik de bomen erom heen zie, zie ik de boel al vlam vatten.
Deze week hebben twee Oegandezen mij geleerd om afval te verbranden. Als de boel brandt lopen ze erbij weg.
Ja, het brandt gewoon door. ‘Moet je er dan niet bijblijven?’ ‘Is het niet heel gevaarlijk?’ ‘Wie houdt het in de gaten?’ Ze kijken me aan, halen hun schouders op en lopen weg. Oké, zo gaat de vuilwegwerkdienst in z’n werk.
De volgende keer mag ik het zelf doen. Ik weet nog niet of ik dat zo leuk vind. Maar goed dit is ook een taak die bij het leven in Oeganda hoort.

  • 20 April 2018 - 21:51

    Gerdien:

    Whahaha, en ik heb net een klacht ingediend bij Cure dat ze de lege bakken op straat terug zetten ipv op de stoep en dat we dan dus niet meer kunnen parkeren in de straat. Misschien zet ik volgende keer de bakken gewoon in de fik. Opgeruimd staat netjes

  • 22 April 2018 - 19:48

    Wilma Kok:

    Je zou het es kunnen proberen, Gerdien!

Tags: vuilnis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Video-interaction coaching Family coaching FST Certified (Family Trauma Hulp)

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 50388

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 31 December 2025

Thuis in Uganda

16 Oktober 2023 - 19 Oktober 2023

Friendship Cards en Couple Cards and more Cards

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

Landen bezocht: