Familieslippers - Reisverslag uit Migori, Kenia van Wilma Kok - WaarBenJij.nu Familieslippers - Reisverslag uit Migori, Kenia van Wilma Kok - WaarBenJij.nu

Familieslippers

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

22 Januari 2019 | Kenia, Migori

Familieslippers…

Zeer hartelijk en gastvrij word ik welkom geheten en rondgeleid in dit huis. Deze week zal dit mijn plekje zijn in Kenia.
Ik mag slapen in de kamer en het bed van het couple. Zij zullen met hun zoontje op de kamer naast mij slapen.
‘En dit is de badruimte…’
Een smalle ruimte kijk ik in. Wc doortrekken werkt niet, er staat een bak met water. Dat principe ken ik. Zo doe ik het ook regelmatig in Wairaka.
Wat me opvalt is dat het hurktoilet achter in de ruimte is. Ervoor douchen…
En als je even rekent, dan weet je wat dat betekent: altijd een natte vloer. Ook al hoef je alleen maar naar het toilet.
In de huizen hier loop je nooit met schoenen aan. Hoe ga ik dit doen? Op blote voeten? Dat trekt me niet zo aan.
Dan valt mijn oog op een set teenslippers in een enorm grote maat.
Aha… zo gaat het hier.
En zo word ik direct deel van de familie.
Als ik naar de wc moet, schiet ik in de ‘familieslippers’.
Deze slippers zijn voor mij een symbool hoe ik bij de familie hoor voor deze week.

  • 27 Januari 2019 - 17:05

    Janny Van Der Dussen:

    Hallo Wilma, je bent natuurlijk al het een en ander gewend maar mij zou het niet meevallen zo primitief te leven. Al scheelt het natuurlijk dat je zoveel jonger bent als mijn persoontje.
    Ik wens je een goede tijd daar en natuurlijk ook de tijd in Nederland die je in april gaat ervaren.
    Gods nabijheid toegewenst. Groeten uit Ede van Janny van der Dussen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Video-interaction coaching Family coaching FST Certified (Family Trauma Hulp)

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 50389

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 31 December 2025

Thuis in Uganda

16 Oktober 2023 - 19 Oktober 2023

Friendship Cards en Couple Cards and more Cards

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

Landen bezocht: