Het is niet voor niets geweest... - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu Het is niet voor niets geweest... - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu

Het is niet voor niets geweest...

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

08 September 2020 | Oeganda, Wairaka


14 augustus schreef ik deze blog: Geen gemakkelijke boodschap. https://narandeinuganda.waarbenjij.nu
Ik eindigde met: ‘Wie weet wat voor moois hieruit gaat komen.’
Vanmiddag ontmoette ik Elisah. Hij bracht mij in contact met de mensen van Kivuvu.
‘Wilma, ik heb een getuigenis, moet je horen…’
Vanmiddag was hij teruggegaan naar Kivuvu. Hij verwachtte daar de tienermoeders te ontmoeten. Niemand was thuis.
‘Nee’, vertelde een van de moeders van de tienermoeders ‘ze is aan het werk.’
Een van de tienermoeders heeft een tijdelijke baan om dagelijks te koken voor de bouwvakkers in de buurt die werken aan het bouwproject. Zo verdient ze geld en heeft een maaltijd.
De andere moeder was bij een bakkerijtje aan het werk.
Ik keek Elisha met grote, verbaasde ogen aan…
‘Ja, echt!’ zegt hij. ‘De moeilijk boodschap van een paar weken geleden heeft dit effect.’
Wat geweldig! Van de noodhulp (voedselpakketten) naar lange(re) termijn oplossing. Ik ben hier blij mee. De eerste stappen zijn genomen. We zullen deze groep mensen volgen en kijken wat ze nodig hebben om het leven weer in eigen hand te nemen.
Is het training of een cursus? Zaad voor het land? Stukje land huren? Is het weten dat er iemand in je gelooft en uitdaagt om een stap te zetten?
Deze groep mensen heeft de regie. Niet wat Elisha en ik bedenken wat moet gebeuren.
Ik voel me zo dankbaar voor deze ontwikkeling in het leven van deze tienermoeders. Ben benieuwd of we ze nog een keer thuis treffen!
Wordt vast nog vervolgt…

  • 09 September 2020 - 09:48

    Rieke:

    Mooi!!!
    Ik dank God hierom. En bid dat deze vrouwen volhouden. Ook als ze tegenslag krijgen. En dank dat jij hierin Gods Koninkrijk mocht brengen. En bid voor je dat je soms geduld moet hebben voor dat je een zaadje ziet ontkiemen. Dikke knuffel...

  • 09 September 2020 - 22:06

    Ina:

    Wát geweldig. Je ziet dat de Geest aan het werk geweest is. Aan Hem zij alle eer.
    Mooi om deze ontwikkeling te zien. We zullen bidden voor je en of er steeds meer vruchten van de Geest gezien mogen worden. Liefs van deze kant.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Video-interaction coaching Family coaching FST Certified (Family Trauma Hulp)

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 51122

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 31 December 2025

Thuis in Uganda

16 Oktober 2023 - 19 Oktober 2023

Friendship Cards en Couple Cards and more Cards

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

Landen bezocht: