Stampende machines - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu Stampende machines - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu

Stampende machines

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

16 Februari 2021 | Oeganda, Wairaka

De machines staan te stampen…
Ik hoor ze… in mijn hoofd. Zo stel ik het me tenminste voor. De machines staan in Kampala en ik ben zo’n 80 km verderop.
Het signaal ‘GO’ is gegeven. Twee weken geleden kreeg ik de eerste proefset van de Friendship Cards in mijn handen: twee-talig: Luganda (een van de ruim 40 lokale talen in Uganda) en Engels.
De bestelling is gedaan: 125 sets, alstublieft, dik papier, gelamineerd.
Ondertussen ben ik op zoek naar hoes voor deze kaarten zodat ze beschermd blijven en, naar ik hoop, vaak gebruikt kunnen worden.
Ook hiervan is de eerste proefset klaar. De foto’s al gezien.

Het is een bijzonder traject geweest. Ruim 2 jaar bezig met het vertaalwerk. Wat is dat intensief. We, David en ik, zijn minstens 5x door alle kaarten heen gegaan. Gediscussieerd, woordje aangepast, woord vervangen, spelling controleren.
Iemand zoeken die het printwerk kan doen.
In Uganda werkt alles met en op relatie. In Jinja kon ik niet de goede materialen vinden. Uiteindelijk Abraham in Kampala gevonden. Dan ligt internet tijdens de verkiezingen eruit. Daarna nog een maand alle social media. Het is zoeken naar manieren om contact te hebben. Even naar Kampala vraagt op z’n minst 3 tot 4 uur rijden. Dat doe je ook niet even. Alles is per telefoon en whats app gedaan, geregeld en betaald. Ja, hier kan ik van telefoon naar telefoon betalen. Een vriend uit Kampala heeft het meegenomen naar Jinja. En dan ineens heb ik het resultaat van het werken in mijn handen.
Eerlijk gezegd: ik stond te stuiteren. Zo blij met het mooie resultaat. Nu worden de kaarten gedrukt, gelamineerd. Binnenkort heb ik ze dan in mijn handen. Ik kan de training gaan plannen. Wat kijk ik hier naar uit!

www.friendshipcards.org

  • 16 Februari 2021 - 20:24

    Anja:

    Wauw Wilma, dit is wel weer heel toevallig. Ik heb de Nederlandse versie van de Frienshipcards besteld, dat komt deze week naar me toe. En wat weer bijzonder dat jij hier zo bij betrokken bent zeg!! Gaaf!.

  • 17 Februari 2021 - 12:22

    Guus Verzellenberg:

    Gefeliciteerd Wolma! Een echte mijlpaal..
    Veel succes hiermee!

  • 17 Februari 2021 - 22:21

    Ina:

    Wat zal je een voldaan gevoel hebben. Heel mooi om te lezen. Top. We wensen jou veel succes en zie uit naar de volgende nieuwsbrief. Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Video-interaction coaching Family coaching FST Certified (Family Trauma Hulp)

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 51099

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 31 December 2025

Thuis in Uganda

16 Oktober 2023 - 19 Oktober 2023

Friendship Cards en Couple Cards and more Cards

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

Landen bezocht: