Couple Cards - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu Couple Cards - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu

Couple Cards

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

15 Augustus 2023 | Oeganda, Jinja

Glimlachend kijk ik ze na…

Een echtpaar hand in hand. Dit paar houdt een set couple cards vast. Een beeld dat je niet ziet in Uganda. Je toont in publiek geen affectie.. Ze kijken elkaar aan, lachen en komen dichter bij elkaar.

Twee uur eerder kwamen ze de zaal binnen. 17 setjes van twee stoelen staan klaar om de echtparen op te wachten. Na een instructie worden ze verwend met koekjes, chocolade en wat te drinken. Ze mogen hun pakketje kaarten openen. De eerste fase is om een kaart te kiezen die je gevoel verwoordt als je een ruzie of onbegrip hebt. Dat is de eerste en meteen de moeilijkste fase. Hier in Uganda is het niet gewoon om daar over te praten.

Maar tijdens de tweede, derde en vierde fase zie ik de echtparen hun stoelen dichter naar elkaar schuiven. Knieën raken elkaar, er wordt in elkaars ogen gekeken. Ik kan de meeste gesprekken niet volgen omdat er Luganda gesproken wordt.

Het team uit Nederland helpt met het begeleiden naar de volgende fasen in de kaarten en bidt met de echtparen aan het eind. Wat een prachtige verhalen horen we: Nu weet ik wat mijn man voelt. Ik weet nu wat ik kan doen. Wanneer komt er opnieuw zo’n moment, we hebben deze informatie zo nodig in onze huwelijken. Ik ga het met onze getrouwde kinderen delen.

Elk echtpaar gaat naar huis met een set kaarten. Er is gezaaid. Ik kijk uit naar de oogst, naar de ontwikkelingen in de huwelijken en gezinnen.

Het beeld van een echtpaar dat hand in hand met de couple cards de compound verlaat: dat beeld zal ik niet gauw vergeten.


  • 15 Augustus 2023 - 19:27

    Yvonne:

    Interessante methode met prachtige resultaten. Mooi geschreven, Wilma.


  • 16 Augustus 2023 - 10:31

    Guus Verzellenberg:

    Hoop en Liefde zijn gezaaid en worden gevoed!

    mooi Wilma!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Video-interaction coaching Family coaching FST Certified (Family Trauma Hulp)

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 51094

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 31 December 2025

Thuis in Uganda

16 Oktober 2023 - 19 Oktober 2023

Friendship Cards en Couple Cards and more Cards

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

Landen bezocht: