‘Ik ben er helemaal klaar mee!’ - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu ‘Ik ben er helemaal klaar mee!’ - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu

‘Ik ben er helemaal klaar mee!’

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

01 Juli 2018 | Oeganda, Wairaka

Met een harde klap slaat Arthur de Couple Cards op tafel. (www.couplecards.com)

Zijn vrouw en ik kijken hem aan…

‘Ja, ik ben er klaar mee! Ik wil dit niet meer. Niet elke keer dat vechten en ruziën over alles.’
Het is even stil als we hem aankijken. Ik zie een overtuiging en een ontspanning in zijn gezicht komen.
‘Vanaf nu wil ik het op een andere manier gaan doen. Ik wil doen wat ik zeg en zeggen wat ik doe.’

Zijn vrouw kijkt hem aan en zegt: ‘Jij bent het kostbaarste wat ik heb..’
De lach op het gezicht van Arthur wordt breder: ’Dit is fijn om te horen.’

Daarna is het even stil. Een weldadige stilte. Het lijkt erop dat ze elkaar weer gevonden hebben. Ze willen er samen voor gaan: voor hun huwelijk en de kinderen.

Het is al laat als we deze avond afscheid nemen. Ja, we gaan elkaar nog een keer ontmoeten. Of we het dan over communicatie kunnen hebben.
Ja, dat gaan we doen. Daar heb ik een hele mooie (communicatie)mat voor.

Wilma, What can we offer to you? (Hoe kunnen we jou bedanken voor wat jij voor ons doet?)
Niets, eh… zorg goed voor jezelf, je vrouw/je man ten gunste van de kinderen. Dat is het mooiste wat jullie mij kunnen geven.

Wat kan een afscheidshand en afscheidsblik na zo’n avond veel zeggen. Woorden zijn niet meer nodig.

  • 01 Juli 2018 - 21:21

    Ina:

    Je was er al bang voor. Nu werkelijkheid. Leuk is anders, maar zoals je schreef: gelukkig doet de mail het wel. We wensen jou veel wijsheid en inzicht met de kracht van Boven in de situatie zoals boven beschreven. Soms zijn woorden teveel. Een enkel woord kan voldoende zijn en een blik naar elkaar van verstandshouding. Sterkte.
    t Is even kort, maar gemeend. Het ga je goed.
    Warme groet, Ina en Albert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Video-interaction coaching Family coaching FST Certified (Family Trauma Hulp)

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 51093

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 31 December 2025

Thuis in Uganda

16 Oktober 2023 - 19 Oktober 2023

Friendship Cards en Couple Cards and more Cards

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

Landen bezocht: