Gelukkig met kerst geen vlees - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu Gelukkig met kerst geen vlees - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Wilma Kok - WaarBenJij.nu

Gelukkig met kerst geen vlees

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

28 December 2019 | Oeganda, Wairaka

gekocht.
Ik heb geobserveerd dat als ik vlees koop en in de koelkast heb liggen de stroom er voor uren, dagdelen en soms dagen af is.
Daardoor heb ik besloten geen vlees meer te kopen. Tenzij ik het direct die avond ga bereiden en eten en opmaken.
Vlees voor 1 persoon…
Laat maar denk ik vaak. In de supermarkt kan ik voorverpakt vlees vinden, maar in grote hoeveelheden die ik niet in een maaltijd op krijg. Eerst dacht ik: ’Invriezen?’ Dan heb ik wat voor later.
Dat idee heb ik ook al laten varen. Het vriesvakje van mijn koelkast vriest niet zo geweldig. En omdat de temperatuur hier meestal rond de 25 graden is, durf ik het dat niet meer aan.
De vrijdag voor kerst was ik in Jinja, de stad waar ik de meeste boodschappen doe. Ik ging naar een ‘muzungu-winkel’ met een vleesafdeling. Hier kan ik rustig om kleine porties vragen.
Zal ik het doen of zal ik het niet doen?
Ik deed het niet.
Heb vanuit een supermarkt een (duur!) blikje tonijn meegenomen.
En ja, hoor, toen ik thuis was: geen stroom en de maandag voor kerst, ook geen stroom. Wat was ik blij met mijn keuze. En met mijn blikje tonijn. Voor de kerstlunch in de schaduw van de mangoboom heb ik heerlijk genoten van mijn zelfgemaakte pizza met tonijn.
Vlees? Dat komt wel weer een keer als ik in Jinja uit eten ga.

  • 30 December 2019 - 21:30

    Ina:

    Hoi Wilma.
    Wat ziet het er heerlijk uit op de foto. EEn feestelijke maaltijd toch nog met Kerst.
    Doen ze nog iets "bijzonders" rond de Kerst, zoals wij hier toch steeds meer versieringen zien, het eten belangrijk is. Samenbinden zal er bij jou toch ook wel zijn?
    Een goede graadmeester is meestal om op je gevoel af te gaan. Jij had het enigszins voorzien, maar een goede oplossing gedaan door het blikje tonijn mee te nemen.
    Rest ons jou een goede jaarwisseling te wensen en tot een volgend schrijven. Liefs van ons.

Tags: kerst, vlees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Video-interaction coaching Family coaching FST Certified (Family Trauma Hulp)

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 50406

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 31 December 2025

Thuis in Uganda

16 Oktober 2023 - 19 Oktober 2023

Friendship Cards en Couple Cards and more Cards

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

23 September 2023 - 07 Oktober 2023

Montana, Livingstone, Missoula

Landen bezocht: